joi, 20 septembrie 2012

NOI am inventat insulina, dar cine ne schimbă imaginea?

NOI am inventat insulina, dar cine ne schimbă imaginea?:
de Irena Cara
Ce ne entuziasmăm, când cineva face un filmuleţ pe Youtube în care aşează, cu măiestrie, poze din locuri minunate din România – după ce au trecut cei din campania “Let’s do it, România”, care fac muncă voluntară după hoardele de românaşi ieşiţi la un grătar şi-o ladă de bere în PET-uri de 3 litri.
Ni se umflă pieptul de mândrie, pentru că avem – undeva, departe de noi, că-i mai bine aşa – o ţară frumoasă pe care toţi străinii trebuie s-o vadă, s-o cunoască, s-o admire. Şi să nu mai vorbească urât de noi.
Cică ne-ar schimba imaginea şi pozele alea distribuite pe internet, ştiţi, alea cu descoperirea insulinei.
Noi românii suntem cei mai tari! NOI am inventat insulina, NOI am scris Luceafărul, NOI am luat medalii de aur la gimnastică, Bute e al NOSTRU – chiar dacă el nu mai vrea să audă de România şi aşa mai departe.
Păcat că imaginea nu ne-o fac filmuleţele şi pozele, ci realitatea.
O studentă japoneză ajunge la Bucureşti, ia un taxi şi dispare. E găsită moartă la câteva zile. Imediat, japonezii îşi amintesc de conaţionalul lor, turist la Bucureşti, sfâşiat de câinii vagabonzi acum câţiva ani, iar România e

Citeşte mai mult...